جوان سیتی
جوان سیتی

بی ترمز ها
منوي اصلي
صفحه اصلي
پروفايل مدير
عناوين وبلاگ
آرشيو وبلاگ
پست الكترونيكي

درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید
آرشيو
اسفند 1391
بهمن 1391
نويسندگان
حمیدرضا حسنی
کد هاي جاوا

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 256
بازدید دیروز : 12
بازدید هفته : 268
بازدید ماه : 363
بازدید کل : 16630
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

i

مشاهده جدول کامل ليگ برتر ايران

تعبیر خواب آنلاین

فال حافظ


داستان روزانه

 weather>کد نمایش آب و هوا
برای آنکه هرگز‌کمـردرد نگیرید  <-PostCategory-> 

ستون فقرات و نخاع از مهم‌ترین اعضای بدن هستند، شاید زنان جوان با مشکل کمردرد روبه‌رو نشوند اما اگر دچار این مشکل شوند آن قدر درد را تحمل می‌کنند که امان آن‌ها را می‌برد
  

  کــار هـــای خطرناک؟

 یک خانم جوان ممکن است دچار چه مشکلاتی در ستون فقرات و کمر خود شود؟ فهرست عوامل مشکل‌زا زیاد نیست اما همه آن‌ها مهم و به‌خصوص دردناک هستند. اصلی‌ترین مشکل صدمات،‌ حوادث هستند اما یادتان باشد اگر مشکلی در ستون فقرات و ناحیه کمر و پشت خود داشتید که برطرف نمی‌شد حتما با پزشک مشورت کنید.

جدا از صدمات ناشی از سوانح رانندگی، وقایع ورزشی، یا اتفاقات طبیعی، اسپاسم و گرفتگی عضلانی، هر زمانی که بدن دچار یک حرکت سریع، یا یک چرخش ناگهانی شود، ممکن است اتفاق بیفتد. حتی ممکن است یک بلند کردن ساده خریدهای روزمره، یا جابه‌جا کردن ظروف، یا حتی ظرف شستن ممکن است باعث اسپاسم عضله‌های پشت شما شود. این حالت بسیار دردناک است و می‌تواند شما را چند روز از کار بیندازد. ممکن است استراحت مطلق برای شما تجویز شود و شاید هم یک یا چند شل‌کننده عضلانی، اگر داروهای شل‌کننده عضلانی خوردید رانندگی نکنید و تصمیمات خیلی مهم نگیرید زیرا  این داروها می‌توانند روی شما تاثیر بگذارند. هر چقدر که سن شما بالا برود، برطرف کردن این مشکل برای شما سخت‌تر می‌شود.

برای آنکه بهترین نتیجه را بگیرید، در آغاز شروع درد از یک کمپرس یخ استفاده کنیداین کار را برای 20 دقیقه انجام دهید. بعد از گذشت چند روز، گرما و کیسه‌های گرم می‌تواند احساس بهتری به شما بدهد
 


   چرا نباید جراحی کنیم؟


گاهی اوقات دیسک از جای خود حرکت می‌کند و بیرون می‌زند و حالت فتق پیدا می‌کند و به رشته نخاع فشار می‌آورد. برای تجسم این حالت، یک همبرگر را درنظر بگیرید که 2 نان بالایی و پایینی مشابه دیسک‌ها هستند و گوشت همبرگر حکم دیسک را دارد. گاه این همبرگر از لای نان‌ها سر می‌خورد و خارج می‌شود؛ این حالت به‌طور معمول از 30 سالگی به بعد، شروع می‌شود چون دیسک با رشته‌های عصبی در تماس است این حالت ممکن است همراه با درد متوسط تا خیلی شدید باشد. درد معمولا از ناحیه پشت شروع می‌شود و گاهی ممکن است به پاها انتشار پیدا کند.

به‌طور معمول نخستین درمان برای این حالت تجویز مسکن‌ها برای برطرف کردن درد و استراحت چند روزه است. بعد از برطرف کردن حالت درد شدید است که پزشک شما تصمیم می‌گیرد درد شما را با طب فیزیکی و فیزیوتراپی برطرف کند. گروهی از افراد یک هفته پس از ایجاد مشکل می‌توانند به زندگی معمول خود بازگردند اما برخی دیگر حتی ممکن است تا یک ماه علائم را داشته باشند. امروزه، اکثر پزشکان درمان‌های غیرجراحی را برای بیمارانی که این مشکل را دارند درنظر می‌گیرند و فقط تعداد بسیار کمی از بیماران هستند که نامزد عمل جراحی می‌شوند.

برای آنکه نگذارید دیسک‌تان دچار فتق شود، هر وقت که خواستید جسم سنگینی را بلند کنید، به جای استفاده از کمر و پشت خودتان، از زانوهای‌تان استفاده کنید. درضمن هنگام بلند کردن اشیا کمرتان را نچرخانید. تمام چیزهای سنگینی را که بلند می‌کنید نزدیک به بدن خودتان نگه دارید و این اجسام را از بدن‌تان دور نکنید. درضمن سعی کنید همیشه حالت راه رفتن مناسب را حفظ کنید درضمن یادتان باشد کنترل وزن و سیگار نکشیدن هم می‌تواند روی وضعیت بدن‌تان تاثیر بگذارد.


   قطاری که مواظب سلامت شماست


اگر این کتاب برای خانم‌های 50 ساله یا مسن‌تر نوشته می‌شد، قطعا متفاوت می‌شد. اکثریت خانم‌های مسن دچار مشکلات استخوانی و ستون‌های فقرات هستند و آن وقت باید نصف این کتاب به پشت درد و مشکلات ستون فقرات و کمر اختصاص می‌یافت. اما خب خانم‌های جوان وضعیت متفاوتی دارند و اکثر آن‌ها چندان دچار مشکلات استخوانی نیستند و اکثر آن‌ها هم این سرنوشت را در آینده دارند که وضعیت استخوان و مهره‌های بهتری نسبت به مادران و مادربزرگ‌های خود داشته باشند. برای آنکه بدانید از لحاظ استخوانی چه سرنوشتی در انتظار شماست می‌توانید یک آزمایش انجام دهید.

پشت به یک دیوار، صاف بیایستید و یک دست خودتان را روی انحنای کمرتان بگذارید. مطمئن شوید که سر، شانه‌ها، کمر، ساق‌ها و مچ پاهای‌‌تان دیوار را لمس می‌کنند و در یک راستا قرار گرفته‌اند. حالا از دیوار دور شوید؛ خیلی آرام، با این راه رفتن چقدر وضعیت بدن‌تان تغییر کرده است؟ اگر این تغییر خیلی زیاد بوده باید حتما فکری برای آینده‌‌تان بکنید زیرا در آینده دچار مشکل می‌شوید البته خیلی زیاد لازم نیست افراط کنید، لازم نیست که شیوه راه رفتن شما شبیه ربات‌ها باشد اما برای آنکه یک حالت وضعیت جسمی مناسب و منعطف داشته باشید که به نفع ستون فقرات شما باشد لازم است که تاحد امکان شیوه راه رفتن خودتان را اصلاح کنید.

برای آنکه درک درستی از وضعیت ستون فقرات خود داشته باشید یک قطار را درنظر بگیرید. هر واگن به شیوه‌ای به واگن جلویی وصل است که این امکان را به کل قطار می‌دهد که در یک پیچ، یا یک سراشیبی یا سربالایی، حرکت کند و مشکلی برای آن پیش نیاید. در ستون فقرات شما، هر مهره را می‌توان مثل یک واگن دانست و کل قطار را شبیه کل ستون فقرات، این مهره‌ها به وسیله دیسک بین مهره‌ای به هم وصل می‌شوند و این دیسک‌ها هستند که امکان حرکت را به ستون فقرات می‌دهند. درضمن این دیسک‌ها هستند که مهره‌های شما را از خطراتی که با آن‌ها مواجه می‌شوید حفظ می‌کنند. خود مهره‌ها هم نخاع را محافظت می‌کنند. نخاع رشته عصبی است که از مغز به عضلات دستور می‌رساند.

  7 توصیه نجات بخش برای ستون فقرات شما


شما نمی‌توانید جلوی تمام مشکلات احتمالی را که برای ستون فقرات‌تان طی زندگی آینده‌تان اتفاق می‌افتد را بگیرید اما می‌توانید با به کار بردن این توصیه‌ها  از بسیاری از مشکلات آینده جلوگیری کنید.

     وزن متعادلی داشته باشید. چاقی بیش از حد هم برای ستون فقرات شما بد است و هم برای سلامت شما.

     بهترین حالت و ایده‌آل‌ترین شکل راه رفتن و نشستن را یاد بگیرید و به آن شیوه راه بروید و بایستید.

     تا می‌توانید ورزش کنید تا عضلات شکم و پشت شما تقویت شود. می‌توانید با مشورت با پزشکان طب ورزشی عضلات شکم و پشت خودتان را تقویت کنید.

     زمانی که می‌خواهید جسمی سنگین را بلند کنید از عضلات پاها و زانوی خودتان استفاده کنید و از عضلات پشت خم نشوید، جسم سنگین را نزدیک بدن‌تان بگیرید سپس بلند شوید.

     حتی الامکان کفش‌های پاشنه بلند نپوشید. به‌طور معمول پوشیدن کفش پاشنه بلند در کوتاه مدت آسیبی به شما وارد نخواهد کرد اما هر روز پوشیدن اینگونه کفش‌ها قطعا به سلامت شما آسیب خواهد رساند.

     سیگار کشیدن را کنار بگذارید، سیگار باعث استئوپروز یا پوکی استخوان می‌شود پس سیگار را کنار بگذارید.

     مقدار مناسب کلسیم، ویتامین D و منیزیم را در رژیم غذایی خود بگنجانید.



اگر باردار هستید...


دوران بارداری دوران تغییرات وسیع در بدن زنان است. طی بارداری هورمون‌ها باعث می‌شوند عضلات و لیگامان‌های بدن زنان آرام شوند و این باعث می‌شود کنترل حالت بدن، ایستادن و راه رفتن با وضعیت ایده‌آل مشکل‌تر شود. جنین درون شکم مادر فشاری را روی ستون فقرات او وارد می‌کند. درعین حال نقطه ثقل بدن مادر تغییر می‌کند و همه اینها باعث می‌شود راه رفتن معمولی تغییر کند. درعین حال وزن هم افزایش می‌یابد، نتیجه؟ افزایش احتمال کمردرد و پشت درد.

آیا در دوران بارداری می‌توانید داروهای مسکن مصرف کنید؟ نه، در دوران بارداری فقط دوز خفیفی از استامینوفن مجاز است برای همین بسیاری از پزشکان برای زنان باردار که دچار درد ستون فقرات می‌شوند درمان‌هایی مثل طب کایروپراکتیک یا طب سوزنی را تجویز می‌کنند. اما اگر باردار شدید برای آنکه دچار این مشکلات نشوید حتما این توصیه‌ها را به کار بگیرید:

1- شما باردار هستید پس نباید بیش از حد بایستید. سعی کنید در اتوبوس یا مترو، یا در محل کارتان، همیشه روی صندلی بنشینید و مدت ایستادن خودتان را به حداقل برسانید.

2- در دوران بارداری به پهلو بخوابید. یک بالش را بغل کنید یا یک بالش را بین پاهای خود قرار دهید.

3- مطمئن شوید که صندلی شما در خانه، یا محل کار، پشتی مناسبی دارد که از عضلات و ستون فقرات شما حمایت می‌کند.

4- زمانی که برای مدت طولانی می‌نشینید، هر یک ساعت یک بار بلند شوید و چند دقیقه راه بروید تا تنش عضلات ناشی از نشستن طولانی مدت را برطرف کنید.

5- هیچ وقت کفش پاشنه بلند نپوشید. اجسام سنگین را هم بلند نکنید.

6- یادتان باشد در دوران بارداری وضعیت شما خاص است. شما محتاج کمک هستید و برای همین اصلا از کمک گرفتن ناراحت نشوید.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






+ نوشته شده در سه شنبه 17 بهمن 1391برچسب:,ساعت 18:35 توسط حمیدرضا حسنی |
مطالب پيشين
» رویانیان استقلالی یا پرسپولیسی بودن احمدی‌نژاد را لو داد
» پولدارترین فوتبالیست‎های جهان
» تاریخ و محل تولد اكثر هنرمندان كشور
» سال تولد و میزان تحصیلات بازیگران معروف ایران
» رعایت این نکات هنگام مطالعه الزامیست
» داروی بسیار خطرناک در شب های امتحان
» عادت های غلط ما ایرانی ها در رانندگی و نگهداری ازخودرو
» تولید دستگاه تزریق انسولین بدون استفاده از سرنگ
» 5 ويتامين مخصوص آقايان
» چربی های شکم و پهلو را آب کنید
» فردوسي پوربرادرم چهار سال است از آلمان برگشته ؛ قلعه نويي را به خدا واگذار مي‌كن
» آزار زنان در آسانسور توسط مرد هوسران
» خبر ویژه : خداحافظی جادوگر از فوتبال در دوبی !
» داروخانه پروردگار
» آشنایی با 7 ماده غذایی چربی‌سوز
» هشدار :لطفاً توجه کنید و به دیگران اطلاع دهید !
» تاثیر ساعات مختلف خواب شب در سلامتی
» دانستنی های بامزه
» 9 دانستنی جالب
» 10دانستنی های علمی





موضوعات
ورزش
طنز
پزشکی و سلامت
داستان کوتاه
جالب و خواندنی
آشپزی
اس ام اس
اخبار هنرمندان
مذهبی
پيوندها


(¯`·.¸¸.·'♥ آرزوها ♥'·.¸¸.·´¯) ردیاب جی پی اس ماشین ارم زوتی z300 جلو پنجره زوتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان جوان سیتی و آدرس javan.city.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





فال حافظ

جوک و اس ام اس

قالب های نازترین

زیباترین سایت ایرانی

جدید ترین سایت عکس

نازترین عکسهای ایرانی

پيوندهاي روزانه

لىىک
حواله یوان به چین
خرید از علی اکسپرس
دزدگیر دوچرخه
الوقلیون

 

فال حافظ

جوک و اس ام اس

قالب های نازترین

زیباترین سایت ایرانی

جدید ترین سایت عکس

نازترین عکسهای ایرانی

طراح قالب

Power By:LoxBlog.Com & NazTarin.Com