جوان سیتی
جوان سیتی

بی ترمز ها
منوي اصلي
صفحه اصلي
پروفايل مدير
عناوين وبلاگ
آرشيو وبلاگ
پست الكترونيكي

درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید
آرشيو
اسفند 1391
بهمن 1391
نويسندگان
حمیدرضا حسنی
کد هاي جاوا

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 305
بازدید هفته : 327
بازدید ماه : 422
بازدید کل : 16689
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

i

مشاهده جدول کامل ليگ برتر ايران

تعبیر خواب آنلاین

فال حافظ


داستان روزانه

 weather>کد نمایش آب و هوا
نکاتی قابل توجه برای کله پاچه خوران  <-PostCategory-> 

چربی ها طعم غذاها را بهبود می بخشند یا به عبارت ساده تر هر قدر غذا چربی بیشتری داشته باشد، خوشمزه بودن و قابلیت پذیرش آن برای همه گروه های سنی و جنسی بیشتر می شود.

البته این غذا در کنار طعم خوب، بسیار هم سنگین است و اصولاً کسی نمی تواند مقدار زیادی از این غذا را در یک وعده میل کند و معمولاً افراد هر از گاهی سراغش می روند اما هستند افرادی که به مرور زمان به این همه چربی این خوراک عادت کرده اند و شاید در هفته چند باری به کله پزی سر بزنند. مشکل اینجاست که کله پاچه نه تنها چرب است بلکه چربی آن مانند چربی تمام امعاء و احشاء داخلی بدن از نوع اشباع و کلسترول است که ضرر بسیار زیادی برای بدن دارد چرا که احتمال مسدود شدن رگ های خونی توسط این نوع چربی بسیار زیاد است و در طولانی مدت خطر سکته مغزی و قلبی را به همراه دارد!

بنابراین افراد چاق، دیابتی، کسانی که دچار چربی خون یا پرفشاری خون هستند و البته بیماران قلبی ـ عروقی به هیچ وجه &laquo;نباید&raquo; سراغ این خوراک چرب و چیلی بروند.



کله پاچه را چطور رژیمی کنیم؟

اجزای خوراکی کله پاچه شامل مغز، چشم، بناگوش، زبان، گوشت صورت و پاچه می شود که در این میان، بخش اعظم مغز از چربی تشکیل شده است و خوردنش مقدار مقدار بسیار زیادی کلسترول وارد بدن می کند؛ برای همین بهتر است کلاً خورده نشود. چشم هم یکی دیگر از بخش هایی است که بیشترین را چربی های ترانس تشکیل داده اند و همه خوشمزگی اش هم به همین دلیل است پس اگر بتوانید قید آن را هم بزنید، سالم تر خواهید بود. وضعیت بناگوش، زبان و گوشت صورت تقریباً به یک شکل است و این بخش ها، مقدار پروتئین بیشتری نسبت به مغز و چشم داشته و مقداری ویتامین B به خصوص ۱۲B دارند. البته پروتئین این قسمت ها خالص نیست و با مقداری چربی همراه شده است. اگر بتوانید موقع خوردن این قسمت ها، چربی اش را جدا کنید، کله پاچه تان رژیمی تر خواهد بود!

چند وقت یک بار مجاز است؟

مسلماً هیچ فردی نمی تواند یک دست کله پاچه را به طور کامل بخورد اما اگر بخواهیم در مورد کالری این غذا صحبت کنیم، باید بگوییم سهم کالری مورد استفاده بدن ما را چربی، کربوهیدرات و پروتئین تشکیل می دهد یک گرم مواد نشاسته ای و یک گرم پروتئین خالص ۴ کیلوکالری انرژی دارد اما یک گرم چربی ۹ کیلوکالری انرژی دارد؛ یعنی تقریباً بیش از دو برابر بیشتر از نشاسته و پروتئین.

به این ترتیب می توان گفت هر قدر سهم چربی در غذا بیشتر باشد، &laquo;دانسیته&raquo; یا تراکم انرژی آن خوراک بسیار بالاتر می رود و چون سهم اعظم کالری کله پاچه از چربی ها تامین می شود، کالری فوق العاده زیادی دارد. به این ترتیب می توان گفت تنها افراد سالمی که فعالیت بدنی خوبی دارند و ورزش جزو برنامه ثابت زندگیشان است، می توانند حداکثر ماهی یک تا دو بار از این خوراک مصرف کنند.

پاچه خواری کنیم یا نه؟!

پاچه یکی از بخش های پرچرب کله پاچه محسوب می شود که در میان سایر اجزای خوراکی کله پاچه، بعد از مغز، بیشترین مقدار چربی را داراست. البته حتماً شنیده اید که بعضی ها معتقدند &laquo;پاچه برای روغن کاری مفاصل بدن لازم است!&raquo;
مسلماً این حرف که خوردن پاچه می تواند باعث روغن کاری مفاصل شود و هر چند وقت یکبار خوردنش برای بدن ضروری است، بسیار عامیانه است و هیچ منطق علمی ندارد. بدن ما مثل ماشین دارای مفاصل مکانیکی نیست که بخواهیم با گریس و روغن مشکلات مفصلی اش را حل کنیم!

بدن یک بافت زنده و فیزیولوژیک است و عملکرد مفاصل هم با روغن درست نمی شود! در مفاصل به جای روغنی که در ذهن افراد است، یک مایع سینوویال (مایعی شفاف، به رنگ زرد کم رنگ که توسط سلول های غشای سینوویال در مفاصل ترشح شده و باعث لغزندگی سطح مفصل و در نتیجه کاهش اصطکاک میان آنها می شود) وجود دارد که بیشترش از آب و ترکیبات پروتئینی تشکیل شده نه ترکیبات چربی!

حالت ژلاتینی آب کله پاچه هم به دلیل چربی ها نیست و به دلیل پروتئین موجود در آن است؛ البته این پروتئین از لحاظ تغذیه ای نوعی پروتئین ناقص است؛ یعنی تمام اسیدهای آمینه که واحدهای ساختمانی پروتئین را تشکیل می دهند، ندارد بنابراین در مقایسه با پروتئین شیر، گوشت و تخم مرغ، ارزش غذایی کمتری هم دارد. اما به هر حال برخلاف تصور عامه، مصرف پاچه نمی تواند به بهبود وضعیت مفاصل کمک کند.

تصور غلط این است که افراد فکر می کنند همان آب ژله ای کله پاچه به همان شکل وارد مفاصل می شود اما واقعیت این است که تمام خوراکی هایی که ما می خوریم بعد از طی مسیر مشخصی در دستگاه گوارش طی فرایند هضم، پیوندهایشان شکسته می شود. بعد در روده به واحد ساختمانی خود ـ که در این مورد اسید آمینه است ـ تبدیل می شود. بعد این اسید آمینه است که در بدن جذب می شود. پس اگر حتی پروتئین موجود در ژلاتین کله پاچه پروتئین کاملی بود، این باور همچنان اشتباه است که فکر کنیم غذاها به همان شکلی که دیده می شوند، در بدن جذب می شوند.

کله پاچه برای مادران باردار خوب است؟

خانم های باردار به خصوص اگر در ۳ ماهه اول و دوم باشند، خوردن این خوراکی ها باعث عادت کردن ذائقه شان به این غذاها شده و کالری بیش از حد این غذا در نهایت منجر به اضافه وزن زیاد و چاقی شان می شود. این افزایش زیاد وزن می تواند تاثیری منفی بر روند بارداری داشته باشد، به علاوه بارداری خودش به تنهایی یک استرس فیزیولوژیک محسوب می شود. بنابراین مصرف خوراکی پر کالری مثل کله پاچه ـ که کالری اش هم از چربی ها و به طور خاص چربی های نامناسبی است ـ در طول دوران بارداری که فرد نسبت به سایر همسالان خود آسیب پذیرتر است، مادر باردار را بیشتر از دیگران در معرض خطر قرار می دهد که بهتر است مصرف نکنند. بچه ها هم به عنوان یک گروه آسیب پذیر به شرطی که دچار مشکلات خاصی از جمله چاقی، دیابت و... نباشند، می توانند ماهی یک بار کله پاچه بخورند که البته اگر همین مصرف ماهی یک بار هم در برنامه غذایی افراد نباشد، بسیار بهتر است.

ترشی، چربی کله پاچه را می برد؟

شاید همین که با خوردن ترشی احساس می کنید چربی کله پاچه از دهانتان شسته شده، با خود فکر کنید که همین اتفاق در بدن هم می افتد و برای اینکه وجدان دردتان برای خوردن یک غذای پر کالری و چرب آرام شود، با یک پرس کله پاچه، یک شیشه ترشی هم بخورید! اما بهتر است بدانید ترشی فقط طعم دهانتان را عوض می کند و کار خاصی انجام نمی دهد. بهترین چاشنی برای همراهی کله پاچه، سبزی ها و صیفی های فراوان و سایر منابع فیبر خوراکی است. چرا که باعث افزایش حرکات &laquo;پریستالتیک&raquo; یا &laquo;حرکات دودی&raquo; روده در دستگاه گوارش شده و میزان جذب چربی در دستگاه گوارش را تا حدودی کاهش می دهد.

سیرابی و شیردان بهتر از کله پاچه است؟

سیرابی و شیردان هم جزئی از امعاء و احشاء داخلی هستند که خوردنشان هیچ برتری نسبت به پاچه ندارد. این خوراک مقدار پروتئین بیشتری نسبت به کله پاچه دارد که پروتئین آن تقریباً شبیه پروتئین گوشت است اما از آنجا که چربی فوق العاده زیادی دارد و از نوع چربی اشباع و چربی ترانس تشکیل شده که بدترین نوع چربی محسوب می شود، باز هم توصیه می شود افراد دچار چاقی یا اضافه وزن&zwnj;، دیابتی، مشکلات قلبی ـ عروقی، چربی خون یا فشاری خون، دور این غذاها را خط بکشند.

راه تشخیص کله پاچه سالم

متاسفانه هیچ راه دقیقی برای تعیین سلامت کله پاچه یا سیرابی و شیردان نیست. در واقع این خوراک ها بعد از فساد بسیار زیاد دچار تغییر رنگ و بو می شوند و تا مدتی بعد از فاسد شدن،&zwnj; هیچ علامتی در ظاهرشان ندارند بنابراین راجع به تغییر کیفیت از زمان تولید تا زمانی که در فروشگاه ها نگهداری شده یا حتی چندین بار طبخ می شوند و ارزش تغذیه ای خود را تا حد زیادی از دست می دهد، بدون انجام آزمایش تخصصی نمی توان متوجه فساد خوراک شد بنابراین بدون آزمایش، هیچ علامت قابل ملاحظه ای وجود ندارد که بتوان با توجه به آن سلامت و تازگی کله پاچه یا سیرابی را تشخیص داد. بهترین کاری که می توان انجام داد، تهیه این خوراک ها از فروشگاه های معتبر، در بسته بندی استاندارد و دارای تاریخ مصرف است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






+ نوشته شده در 9 بهمن 1391برچسب:,ساعت 17:26 توسط حمیدرضا حسنی |
مطالب پيشين
» رویانیان استقلالی یا پرسپولیسی بودن احمدی‌نژاد را لو داد
» پولدارترین فوتبالیست‎های جهان
» تاریخ و محل تولد اكثر هنرمندان كشور
» سال تولد و میزان تحصیلات بازیگران معروف ایران
» رعایت این نکات هنگام مطالعه الزامیست
» داروی بسیار خطرناک در شب های امتحان
» عادت های غلط ما ایرانی ها در رانندگی و نگهداری ازخودرو
» تولید دستگاه تزریق انسولین بدون استفاده از سرنگ
» 5 ويتامين مخصوص آقايان
» چربی های شکم و پهلو را آب کنید
» فردوسي پوربرادرم چهار سال است از آلمان برگشته ؛ قلعه نويي را به خدا واگذار مي‌كن
» آزار زنان در آسانسور توسط مرد هوسران
» خبر ویژه : خداحافظی جادوگر از فوتبال در دوبی !
» داروخانه پروردگار
» آشنایی با 7 ماده غذایی چربی‌سوز
» هشدار :لطفاً توجه کنید و به دیگران اطلاع دهید !
» تاثیر ساعات مختلف خواب شب در سلامتی
» دانستنی های بامزه
» 9 دانستنی جالب
» 10دانستنی های علمی





موضوعات
ورزش
طنز
پزشکی و سلامت
داستان کوتاه
جالب و خواندنی
آشپزی
اس ام اس
اخبار هنرمندان
مذهبی
پيوندها


(¯`·.¸¸.·'♥ آرزوها ♥'·.¸¸.·´¯) ردیاب جی پی اس ماشین ارم زوتی z300 جلو پنجره زوتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان جوان سیتی و آدرس javan.city.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





فال حافظ

جوک و اس ام اس

قالب های نازترین

زیباترین سایت ایرانی

جدید ترین سایت عکس

نازترین عکسهای ایرانی

پيوندهاي روزانه

لىىک
حواله یوان به چین
خرید از علی اکسپرس
دزدگیر دوچرخه
الوقلیون

 

فال حافظ

جوک و اس ام اس

قالب های نازترین

زیباترین سایت ایرانی

جدید ترین سایت عکس

نازترین عکسهای ایرانی

طراح قالب

Power By:LoxBlog.Com & NazTarin.Com